NAUKA JEST WARTOŚCIĄ - nowoczesna przestrzeń kształcenia zawodowego w ZSHE
„NAUKA JEST WARTOŚCIĄ - nowoczesna przestrzeń kształcenia zawodowego w ZSHE”
Hotelarze podnoszą kwalifikacje zawodowe
Pełnoletni uczniowie naszej szkoły (15 osób) mieli możliwość w czasie dwudniowego szkolenia poznać tajniki przygotowywania drinków oraz zasady organizacji pracy barmana. Nie mniej ciekawa była obsługa gości przy stole, czyli znajomość zwyczajów, form zachowania, zasad i obowiązków kelnera.
Kurs odbył się w Hotelu Podlasie w dniach 25-26 luty 2021 roku, w ramach projektu „Nauka jest wartością- nowoczesna przestrzeń kształcenia zawodowego w ZSHE” i była to już 5 edycja tego szkolenia. W ramach projektu ukończyło go 75 uczniów/uczennic.
Umiejętności zdobyte podczas szkolenia uczniowie bez wątpienia wykorzystają na egzaminie zawodowym potwierdzającym kwalifikacje w zawodzie oraz w pracy zawodowej.
Hm… wybieram: barista, czy sommelier?
W ramach projektu „Nauka jest wartością- nowoczesna przestrzeń kształcenia zawodowego w ZSHE” uczniowie w zawodzie technik hotelarstwa (15 osób) zapoznali się w praktyce z zawodem baristy i sommeliera.
Barista to osoba zawodowo zajmująca się parzeniem kawy. Powinna posiadać umiejętność doskonałego przygotowania kawy i szeroką wiedzę na jej temat.
Sommelier to znawca win. Praca polega głównie na dobieraniu wina do posiłku, do każdego dania, niezależnie od tego, czy jest to wykwintna deska serów czy pieczona gęś.
Dwudniowe szkolenie w Hotelu Podlasie (02-03 marca 2021 r.) pod okiem znakomitego specjalisty pozwoli uczniom wybrać odpowiadającą im specjalizację w zawodzie hotelarz.
Była to już 5 edycja tego szkolenia. W ramach projektu ukończyło go 75 uczniów/uczennic.
Ekonomiści nabywają umiejętności w zakresie etyki w biznesie
25 lutego 2021 roku w Hotelu Branickim w Białymstoku kolejne 15 osób uczestniczyło w szkoleniu „Etyka w biznesie”. Szkolenie zorganizowane w ramach projektu „Nauka jest wartością- nowoczesna przestrzeń kształcenia zawodowego w ZSHE”.
Szkolenie bardzo cenne, bowiem etyka w biznesie to relacje pomiędzy przedsiębiorstwem a jego klientami, partnerami handlowymi, pracownikami oraz konkurencją. Relacje te muszą być zgodne z przyjętymi regułami postępowania a przede wszystkim z obowiązującym prawem i normami społecznymi. Normy zwłaszcza te ostatnie są zmieniane przez ludzi i warto być na bieżąco.
Według Urszuli Wąsik, uczennicy klasy IVc, „wartością dodaną szkolenia, były zasady savoir-vivre przy stole, które ćwiczyliśmy w czasie obiadu”.
Mamy nadzieję, że uzyskana wiedza pozwoli uczniom postępować zgodnie z zasadami etyki nie tylko w biznesie, ale też w życiu codziennym.
Była to już 3 edycja tego szkolenia. W ramach projektu ukończyło go 45 uczniów/uczennic.
Spotkania z ciekawymi ludźmi w ramach projektu „Nauka jest wartością - nowoczesna przestrzeń kształcenia zawodowego w ZSHE”
Klasy IIa, IIb, IId i IIh 9 marca 2021 roku uczestniczyły w spotkaniu z Panem Sylwestrem Mariuszem Pilipczukiem, dr nauk ekonomicznych, pracownikiem Działu Dydaktyki, Nauki i Spraw Studenckich w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania, Prezesem firmy coachingowo-szkoleniowej Pro-metheus oraz Dyrektorem Izby Coachingu Oddział Podlaski.
„Prelekcja Pana Pilipczuka była nietuzinkowa, pełna energii i charyzmatyczna. Pan wie o czym mówi i wie jak to przekazać!” – to jedna z opinii naszego ucznia Jakuba Gryki (klasa IIb).
Pan Sylwester starał się wyjaśnić uczniom: Jak ważne są emocje w biznesie? Jak rozpoznawać i wykorzystywać emocje? Jak rozwijać kompetencje krytycznego i kreatywnego myślenia? Jak zapewniał –„myślenie strategiczne jest ważne w prowadzeniu przedsiębiorstwa. Należy patrzeć nie na pół roku do przodu, ale na 5 lat do przodu. Najważniejszą walutą w biznesie jest zaufanie i relacje”.
Uczniowie chętnie uczestniczyli w prelekcji, bardzo szybko nawiązali dialog z prelegentem, mimo iż spotkanie było on-line.
Panu Pilipczukowi na pewno udało się pobudził uczniów do zastanowienia się nad własnymi emocjami oraz do krytycznego i kreatywnego myślenia.
9 marca 2021 roku uczniowie zawodu technik handlowiec mieli możliwość poznać Pana Jacka Romanowskiego. Człowieka, który od ponad 20 lat pracuje w branży medialnej (byłego prezesa Polska Press, wydawcę m. in. Kuriera Porannego i Gazety Współczesnej).
Pan Jacek przedstawił zalety i wady poszczególnych rodzajów reklamy (od gazety, radia, telewizji, outdoor, po reklamę internetową). Następnie pokazał, na przykładach białostockich reklam, jak stworzyć czytelny przekaz reklamowy. Reklamę, według prelegenta, należy dostosować do potrzeb przedsiębiorcy i dopasować do grupy docelowej. Najważniejsze jest prostota, zaskoczenie, konkretność i wiarygodność.
Uczniowie na pewno wykorzystają zdobytą wiedzę praktyczną w czasie zajęć i egzaminu zawodowego potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie.