Młodzi handlowcy naszej szkoły już po raz kolejny mieli możliwość poszerzania swojej wiedzy poza szkolnymi salami. W dniu 23 maja realizowali zajęcia dydaktyczne w laboratoriach Uniwersytetu
w Białymstoku na Wydziale Ekonomii i Zarządzania. Młodzież w ramach realizowanego projektu prowadzonego przez Centrum Kompetencji BOF zapoznała się z „Działaniami marketingowymi ukierunkowanymi na pozyskanie klientów”. Celem prowadzonych przez dr Łukasza Siemieniuka zajęć było przybliżenie zagadnień związanych z prowadzeniem biznesu, budowaniem strategii marketingowych, poszukiwaniem źródeł pozyskiwania funduszy na swój pierwszy biznes. Uczniowie poszerzyli swoją wiedzę z zakresu obsługi klienta, metod budowania długotrwałych relacji z klientem, nowoczesnych narzędzi marketingowych ukierunkowanych na budowanie marki oraz kreowanie wizerunku. Katarzyna Osiekowicz
Podziękowania za owocną współpracę w ramach praktyk zawodowych otrzymał Dyrektor Wojciech Janowicz od firmy „KAJA” Kozłowscy. Do podziękowań (w formie statuetki) dołączony został sprzęt sportowy. DZIĘKUJEMY!
My, ze swojej strony, GRATULUJEMY „KAI” wyróżnienia wręczonego podczas gali „Diamenty Forbesa”. Uroczystość miała miejsce 30 marca 2017 r. w białostockim hotelu Esperanto. Nagrodzono podlaskie firmy, które w ostatnich latach najszybciej zwiększały swoją wartość.
Cieszymy się, że nasi uczniowie odbywają swoje praktyki zawodowe w TAKIEJ firmie!”
Już po raz kolejny w Zespole Szkół Handlowo-Ekonomicznych zorganizowano Dzień Handlowca. W tym roku młodzi handlowcy spotkali się z trenerami biznesu:
Młodzież uczestniczyła w warsztatach:
Uczniowie zapoznali się z zasadami sprzedaży tradycyjnej i internetowej. Dyskutowali na temat opinii i jej wpływu na postępowanie nabywców. Dowiedzieli się, jak opinia wpływa na poziom sprzedaży firmy. Poznali również technikę skutecznej sprzedaży, polegającą na sprzedawaniu korzyści. Nauczyli się definiować cechy, zalety, wady produktu, dobierać grupy docelowe, czy diagnozować potrzeby nabywców. Przeprowadzone warsztaty były cenną lekcją, która z pewnością będzie wykorzystana w praktyce.
Organizatorzy
27 października 2016 r. 44 uczniów klas hotelarskich uczestniczyło w Międzynarodowych Targach Warsaw Gastro Show 2016 - nowej inicjatywie targowej, dedykowanej dla branży spożywczej, gastronomicznej oraz hotelarskiej.
Celem targów było przedstawienie aktualnych trendów w sektorze HoReCa, jak też inspirowanie hotelarzy, restauratorów i szerokiej rzeszy gastronomów ciekawymi pomysłami i produktami.
Młodzież uczestniczyła w wykładach, odwiedziła wiele stoisk branżowych, poznała bogatą ofertę producentów i dystrybutorów specjalistycznego sprzętu i wyposażenia.
Warsaw Gastro Show w Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie pod Warszawą - to tylko jedna z atrakcji dnia.
Następnym mocnym punktem wycieczki był Stadion PGE Narodowy i przejście tzw. trasą ekskluzywną, która obejmowała zwiedzanie specjalnych loży VIP, trybun, wieży widokowej oraz szatni piłkarzy i ich strefy relaksu.
Młodzież wróciła zadowolona z nadzieją na kolejne takie wyjazdy.
15 marca uroczyście obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Konsumenta. Uczniowie przygotowali akcję edukacyjną mającą na celu zwiększenie świadomości z zakresu praw konsumenta. Na terenie szkoły rozwieszono plakaty reklamujące prawa konsumenckie, ogłoszono również wyniki szkolnego konkursu „Znaj swoje prawa - nie daj się oszukać”. W kategorii prezentacja multimedialna I miejsce - Agata Bezubik kl. IIc, II miejsce - Marlena Filipkowska kl. IIc. W kategorii plakat nagrodę przyznano Mai Budźko z klasy Ic.
Cenną lekcją dla wszystkich zebranych była prelekcja wygłoszona przez Pana Piotra Kempistego, pracownika Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Białymstoku. Uczniowie dowiedzieli się jakie prawa przysługują konsumentom, czym jest gwarancja i rękojmia, kiedy można dokonać zwrotu towaru, jak sprzedawcy powinni oznaczać towary w punktach handlowych.
Bogata z zdobytą wiedzę młodzież pod kierunkiem opiekuna stworzyła prezentację multimedialną na temat praw konsumenta, którą przekazano w formie materiału edukacyjno-informacyjnego młodszym kolegom z gimnazjów.
Budowanie ścieżki kariery zawodowej, praktyczna nauka zawodu, to elementy na które zwraca się uwagę na zajęciach zawodowych w Zespole Szkół Handlowo-Ekonomicznych. W tym celu wykorzystywanych jest wiele metod i technik nauczania. Jedną z nich są zajęcia realizowane u przedsiębiorców.
8 grudnia 2015 r. uczniowie klasy IIc mieli możliwość zapoznania się z pracą handlowca w dwóch znakomitych firmach z branży jubilerskiej - odwiedzili salony Swarovskiego i Pandory. Pracownicy salonów przedstawili młodzieży zasady pracy i techniki sprzedaży. Omówili sposoby aranżacji i ekspozycji wyrobów jubilerskich, dobór towarów do potrzeb klienta, stosowane ceny i rabaty. Przybliżyli charakter pracy w salonie, poczynając od prostych czynności rozpoczynających i kończących pracę, do trudnych sytuacji z klientami. Uczniowie zadawali wiele interesujących pytań, aktywnie uczestniczyli w spotkaniu. Była to bardzo ciekawa lekcja. Dzięki niej przyszli handlowcy poszerzyli swoją wiedzę z marketingu, handlu, ekonomii i prawa.
W piątek 18.09.2015 r. uczniowie klasy II c i III C wraz z opiekunami panią Martą Kozłowską, Beatą Milewską, Katarzyną Osiekowicz i Renatą Lubas wzięli udział w I Targach Ogólnospożywczych organizowanych przez Grupę Chorten.
Hala Uniwersytetu Białostockiego, w tym dniu zapełniła się stanowiskami największych polskich producentów żywności. Uczniowie mogli porozmawiać z przedstawicielami firm, obejrzeć stanowiska wystawiennicze oraz wysłuchać panelu dyskusyjnego prowadzonego przez członków Grupy Chorten. Uczestnictwo w targach było praktyczną lekcją z zakresu organizacji handlu i przybliżyło młodzieży realia polskiego biznesu.
03 – 04 kwietnia 2014 r. w Rzeszowie podczas XIX Turnieju Wiedzy i Umiejętności Handlowo-Menedżerskich miały miejsce zmagania najzdolniejszych i najbardziej wszechstronnych uczniów szkół kształcących w zawodach technik ekonomista i technik handlowiec.
Nasza przedstawicielka Karolina Filipowicz z klasy IVe po pierwszym dniu zmagań uplasowała się na 21. miejscu wyprzedzając ponad 40-stu konkurentów. Gratulujemy sukcesu!
XIX TWiUH-M w liczbach:
- zgłoszono 99 szkół ekonomicznych i handlowych z całego kraju,
- w eliminacjach szkolnych uczestniczyło ponad 2400 uczniów,
- w II etapie (zawody okręgowe) spotkało się 392 uczestników z 92 szkół z różnych stron Polski,
- w finale centralnym o nagrodę główną walczyło 65 osób.
Tematem wiodącym tegorocznych zawodów jest „Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie”. Do Białegostoku przyjechali uczniowie z Ełku, a naszą szkołę reprezentowali: Rozalia Ciborowska, Dominik Czorniej, Urszula Groman, Sylwia Sobolewska - z kl. IVb; Karolina Filipowicz z kl. IVe ; Agnieszka Suszko z kl. IIIb, Michał Sielwiesiuk z kl. IIIc.
Życzymy wszystkim uczestnikom powodzenia i zakwalifikowania się do etapu finałowego, który oprócz satysfakcji znalezienia się wśród 60-ciu najlepszych w Polsce daje zwolnienie z części pisemnej egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe.
Grupą z Ełku opiekowała się pani prof. Amelia Malinowska, a naszymi zawodnikami pani prof. Elżbieta Golińska.
W dniach 11-12 kwietnia 2013r. w Koninie odbyły się finały XVIII Turnieju Wiedzy i Umiejętności Handlowo-Menedżerskich. Wśród 64 najlepszych zawodników z całej Polski znaleźli się uczniowie naszej szkoły Krzysztof Bergiel i Paweł Paszko z klasy IV c.
Ich zadaniem było rozwiązanie testu dotyczącego finansów przedsiębiorstwa w języku polskim i angielskim oraz analiza wskaźników finansowych.
Uczniowie uzyskali tytuł finalisty i zostali zwolnieni z części pisemnej egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe.
W zawodach okręgowych reprezentowało naszą szkołę 6-ciu uczniów. Wyróżnienia otrzymało dwoje z nich: Paweł Antoniuk z klasy IV c i Emilia Sielwończuk z klasy IV a.
Wszystkim gratulujemy sukcesu.
Strona 2 z 3