EKONOMIK ZŁOTĄ SZKOŁĄ 2023
mobilności

Menu Główne

Biwak matematyczny w Zakopanem

W dniach 9-13.10.2012 r. dziewięćdziesięciu uczniów z klas pierwszych uczestniczyło w Biwaku Matematycznym  w Zakopanem. Był to już 3 biwak matematyczny zorganizowany w ramach projektu „Nauki  ścisłe priorytetem społeczeństwa opartego na wiedzy”. W dwóch pierwszych wyjazdach uczestniczyła jedynie młodzież Zespołu Szkół Handlowo-Ekonomicznych – Beneficjenta. Tym razem byli to uczniowie naszej szkoły i 8 szkół regionu:

-      Zespołu Szkół Gastronomicznych

-      III Liceum Ogólnokształcącego

-      Zespołu Szkół Budowlano – Geodezyjnych

-      Zespołu Szkół Mechanicznych CKP Nr 2

-      IV Liceum Ogólnokształcącego

-      Augustowskiego Centrum Edukacyjnego

-      Zespołu Szkół Elektrycznych

-      Zespołu Szkół Zawodowych w Hajnówce

Przez cztery  dni uczestnicy wyjazdu mieszkali w hotelu „Hyrny”, z okien którego rozciągał się wspaniały widok na Tatry i okolice. W trakcie biwaku matematycznego diagnozowano wiedzę uczniów
z matematyki po gimnazjum. Testowano  innowacyjne scenariusze lekcji matematyki, które w przyszłości mają być upowszechnione w innych szkołach na lekcjach matematyki i zajęciach dodatkowych, oraz wdrożone do głównego nurtu polityki oświatowej.

Pogoda dopisywała cały czas, co umożliwiło nam zwiedzanie między zajęciami z matematyki  niepowtarzalnych  miejsc: Willi pod Jedlami (jednego z piękniejszych obiektów w stylu zakopiańskim, zabytkowej drewnianej kaplicy z 1908 r. wybudowanej według projektu Stanisława Witkiewicza), starego Cmentarza na Pęksowym Brzyzku – jednej z narodowych nekropolii, gdzie spoczywają prochy wielu sławnych Polaków m.in. Witkiewicza, Tetmajera, Makuszyńskiego, Sabały i wielu innych. Byliśmy też
w „Willi Koliba” – Muzeum Stylu Zakopiańskiego z przepięknym, charakterystycznym dla stylu witkiewiczowskiego wnętrzem. Zaliczyliśmy pieszą wędrówkę do potoku Strążyskie i wodospadu Siklawa oraz pasmo Gubałowskie,  do którego dotarliśmy  kolejką linową.

Odbyliśmy też wizytę w ośrodku dydaktycznym Tatrzańskiego Parku Narodowego. Tutaj młodzież zapoznała się z historią Parku, obejrzała wystawę czasową prezentującą historię poznawania Tatr.

W trzecim dniu pobytu wybraliśmy się do Doliny Chochołowskiej, gdzie mieliśmy godzinną przejażdżkę konną bryczkami przez urokliwe zakątki tatrzańskiej doliny. Bawiliśmy się przy muzyce góralskiej przy ognisku z pieczeniem kiełbasek. Wieczorem dnia czwartego obejrzeliśmy w Teatrze Witkacego „Projekt Teatralno-Taneczny IN LIMBO”.

Zwieńczeniem biwaku był jednodniowy pobyt w  Krakowie. Miasto oczarowało nas historią,
jak i architekturą. Widzieliśmy główne zabytki Królewskiego Miasta Krakowa, wpisane na Światową Listę Dziedzictwa Narodowego UNESCO. Byliśmy na Wawelu - zwiedzaliśmy wewnątrz Katedrę Wawelską oraz odwiedziliśmy Krypty pod Wieżą Srebrnych Dzwonów, w której spoczywa tragicznie zmarły Prezydent Lech Kaczyński wraz z małżonką. Na Wawelu zobaczyliśmy także słynny arkadowy dziedziniec zamkowy. Przeszliśmy Drogą Królewską przez najstarsze uliczki Krakowa m.in. Grodzką, Franciszkańską, gdzie młodzież mogła zobaczyć „Okno Papieskie”, Pałac Biskupi oraz kościoły ojców Dominikanów
i Franciszkanów. Obejrzeliśmy też dziedziniec Collegium Maius, krakowski rynek - największy plac Europy.

Podczas biwaku zawarliśmy wiele  znajomości. Chwile, które przeżyliśmy, zostaną w naszej pamięci na długie lata.

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.