„Nauczycielem wszystkiego jest praktyk
– staże zagraniczne uczniów ZSHE
i job shadowing nauczycieli”
w Hiszpanii, Portugalii i Grecji
- program realizowany w latach 2019-2020
europejska
karta
mobilności

 NOWOCZESNA   SZKOŁA   -   ATRAKCYJNY   ZAWÓD



                                        


Menu Główne

SZCZĘŚLIWE
NUMERY
PN WT ŚR CZW PT

4 7 11 23 26

 

 

Znajdź artykuł

Kto jest online

Odwiedza nas 95 gości oraz 0 użytkowników.

Logowanie

Współpracujmy, razem łatwiej

Debatę poprzedziły warsztaty:
•17.03.2011 r. Omówienie zasad organizacji i przebiegu debaty; 
prowadzący: Joanna Dolecka - specjalista ds. public relations
•28.03.2011 r. Omówienie zasad funkcjonowania i kompetencje samorządów;
prowadzący: dr Jarosław Matwiejuk - prodziekan Wydziału Prawa Uniwersytetu w Białymstoku
•13.04.2011 r. Wypracowanie tez do dyskusji;
prowadzący: Dorota Sawicka - dziennikarka Polskiego Radia Białystok, Leszek Jawor – nauczyciel j. polskiego

W czasie warsztatów młodzież i opiekunowie wybrali rodzaj debaty – debatę oxfordzką oraz jej tezę „Samorząd Uczniowski nie współdecyduje o funkcjonowaniu szkoły i uczniów.”

Powołana też została Loża Ekspertów, w której zasiadły osoby związane na co dzień z samorządnością: • Pani Lucja Orzechowska – Zastępca Dyrektora Departamentu Edukacji Urzędu Miejskiego w Białymstoku; • Pan Mirosław Lech – Wójt Gminy Korycin
• Pani Katarzyna Paszkowska – członek Europejskiego Parlamentu Młodzieży, tegoroczna absolwentka III Liceum Ogólnokształcącego im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Białymstoku; • Pan Denis Dawidziuk – Przewodniczący Młodzieżowej Rady Miejskiej Miasta Białegostoku, uczeń VIII Liceum Ogólnokształcącego im. Króla Kazimierza Wielkiego w Białymstoku.
Gościem honorowym był p. Piotr Jankowski – Przewodniczący Komisji Oświaty Rady Miejskiej Miasta Białegostoku

Członkowie Loży Ekspertów oraz zgromadzona publiczność aktywnie uczestniczyli w debacie zadając pytania lub udzielając informacji. Kontrowersyjna teza spowodowała, że debata była niezwykle burzliwa, wypowiedzi uczestników zawierały duży ładunek emocji.

Na zakończenie odbyło się głosowanie. Członkowie Loży Ekspertów i publiczność, których przekonała drużyna propozycji, podnieśli zieloną kartkę (tzn. byli „za” tezą), natomiast ci, których przekonała drużyna opozycji, podnieśli czerwoną kartkę (tzn. byli „przeciw” tezie).
Wynik debaty pokazał, że nad kwestią samorządności w szkołach trzeba jeszcze popracować.

Kapitanowie obu drużyn podziękowali sobie wzajemnie za udział w debacie.

A my cieszymy się, że mogliśmy w niej wziąć udział!

Więcej informacji: gazetka SU, Kurier Poranny z 9.06.2011 r.

Facebook