EKONOMIK ZŁOTĄ SZKOŁĄ 2023
mobilności

Menu Główne

Uczniowie ZSHE na Malcie

Uczniowie ZSHE na Malcie w ramach projektu „Wiedza jest skarbnicą, lecz nauka jest do niej kluczem” – praktyki zagraniczne uczniów i obserwacja pracy przez nauczycieli ZSHE

Wszystko zaczęło się w nocy 24 lutego 2024. Kiedy spotkaliśmy się pod budynkiem ZSHE nie wiedzieliśmy, czy mamy do siebie mówić „dzień dobry”, czy „dobry wieczór”. Cóż, początek naszej wielkiej przygody to kilka minut po północy. Wyjazd o tej porze był koniecznością, bo lot z podwarszawskiego lotniska w Modlinie mieliśmy bardzo wcześnie rano. Najpierw, jeszcze pod Szkołą, z niepokojem, troską, ale i dumą, żegnali nas nasi bliscy i chyba nawet komuś łezka zakręciła się w oku. Potem polska pogoda żegnała nas rosnącymi kałużami i strugami deszczu. W tych, mokrych od łez i dżdżu okolicznościach wylecieliśmy punktualnie. My, czyli 16 uczniów naszej szkoły wraz z nauczycielami: Panią Barbarą Gołubowską i Panem Jakubem Ostaszewskim. Kierunek – Malta. Cel – odbycie praktyk zawodowych w ramach unijnego programu Erasmus+.
Malta przywitała nas słoneczną, lecz bardzo wietrzną aurą. No i temperaturą powietrza, jakże inną niż o tej porze roku w Polsce. O 9 rano było prawie 20 stopni !!! Zjawiskowe widoki towarzyszyły nam jeszcze z okien samolotu. A potem było coraz ciekawiej. Na Malcie jest już wiosna. Jest dużo zieleni. Kwitną kwiaty. Wrażenie zrobiły na nas wszechobecne palmy, drzewka cytrusowe i kolczaste opuncje. No i otaczająca nas architektura, jakże odmienna od tej, do której jesteśmy przyzwyczajeni.
Pierwszego dnia spotkaliśmy się z Claire i Aną, naszymi maltańskimi opiekunkami. Po zameldowaniu wybraliśmy się na krótki rekonesans okolicy. Potem, zmęczenie podróżą zwycieżyło większość z nas. Następnego dnia przy niewielkiej mżawce wybraliśmy się nieco dalej, aby poznać siedziby naszych miejsc praktyk. Praktyki będą odbywały się w Valletcie, Sliemie oraz St. Julian’s. Ekonomiści będą odbywali praktykę w: Central Public Library, QuckLets & Zanzi Homes Tigne oraz BCP Real Estate. Handlowcy będą praktykować w sklepie Tezenis. Hotelarze poznają pracę w takich hotelach jak: Golden Tulip Vivaldi Hotel, Hotel Pjazza Merkanti oraz Amery House. Mamy nadzieję zdobyć nowe umiejętności i doświadczenie.
Pozdrawiamy słonecznie z Malty i zapraszamy do oglądania pierwszej fotorelacji.
Uczniowie klas ekonomicznych z III A, B, C,
handlowych III D i IV D oraz hotelarskiej IV E

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.