Rekrutacja wewnętrzna do projektu
Uczestnicy zajęć- uczniowie ZSHE
Okres realizacji- rok szkolny 2019/2020
Wynagrodzenie zgodnie z Kartą Nauczyciela art.35/Prawo Oświatowe art.16
Miejsce prowadzenia zajęć - Zespół Szkół Handlowo-Ekonomicznych w Białymstoku/obóz językowy- w miejscu zakwaterowania w Zakopanem
Kryterium- rozmowa kwalifikacyjna, w trakcie której zostaną ustalone warunki pracy dodatkowej.
Dodatkowych informacji udziela koordynator projektu- Barbara Gołubowska
Zgłoszenie należy złożyć w terminie do 20 września 2018 roku na formularzu zgłoszeniowym dostępnym w Biurze Projektu p.15 oraz pokoju nauczycielskim.
Lp. |
Nr Działania |
Nazwa zajęć |
Ilość godzin |
Uwagi |
1 |
1.1 |
MATEMATYKA DLA WTAJEMNICZONYCH |
3 grupy x 10 osób x 60h |
Kurs przygotowawczy do matury z matematyki na poziomie rozszerzonym przygotowujący do podjęcia studiów na kierunkach ekonomicznych. Zajęcia realizowane będą wg scenariuszy opracowanych w ramach projektu innowacyjnego nr POKL 03.03.04-00-071/10-01„Nauki ścisłe priorytetem społeczeństwa opartego na wiedzy” zrealizowanego przez ZSHE w latach 2010-13. |
2 |
1.2 |
e- MATEMATYKA |
1 grupa x 15 osób x 30h |
Szkolenie realizowane w oparciu o moduły e-learningowe opracowane w ramach projektu innowacyjnego nr POKL 03.03.04-00-071/10-01„Nauki ścisłe priorytetem społeczeństwa opartego na wiedzy” zrealizowanego przez ZSHE w latach 2010-13. |
3 |
1.3 |
TWORZENIE PREZENTACJI W PROGRAMIE PREZI |
3 grupy x 8 osób x 15h |
Zajęcia kształtujące kompetencje ICT, mające na celu wyposażenie uczniów w umiejętność budowania i zaprezentowania nowoczesnych prezentacji multimedialnych będących alternatywą dla zorientowanego na slajdy modelu Power Pointa. |
4 |
2.1 |
OBÓZ JĘZYKOWY W ZAKOPANEM |
2 grupy x 15 osób x 28h |
Uczestnicy obozu - uczniowie kształceni w 3 zawodach, 1 gr j. angielski, 1 gr j. niemiecki. W programie obozu m.in: - rozmowy w trakcie całego wyjazdu wyłącznie w j. obcym (także między uczniami z różnych grup językowych) - 28h zajęć stacjonarnych j. zawodowego w każdej z grup (4h dziennie) - zwiedzanie w j. obcym (przewodnicy) atrakcji przyrodniczych regionu Program obozu łączy kształtowanie kompetencji językowych i przyrodniczych Czas trwania 7 dni+2 dni podróży (w trakcie ferii zimowych). |
5 |
3.3 |
POTENCJAŁ UCZNIA ZSHE POTENCJAŁEM PODLASIA |
14h |
Warsztaty dla 45 ucz. (po 15 z 3 zawodów). Program: - warsztaty służące wzmocnieniu poczucia własnej wartości i poznaniu narzędzi ułatwiających kreatywne myślenie-4h - warsztaty design thinking „Jak aktywować nasz twórczy potencjał”-4h - zajęcia przygotowujące do wyjazdu edukacyjnego- 4h (analiza sytuacji podlaskich przedsiębiorstw innowacyjnych branż i inteligentnych specjalizacji) - podsumowanie warsztatów-przeprowadzenie konkursu na innowacyjne CV-2h |
6 |
4.6 |
SYSTEM WIZUALNEJ IDENTYFIKACJI FIRMY |
1 grupa x 10 osób x 30h |
Zajęcia dla uczniów kształconych w zawodzie technik hotelarstwa, |
7 |
7.1 |
KURS KWALIFIKACYJNY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO |
2 grupy x 10 osób x 120h |
Zajęcia przygotowujące do egzaminu zewnętrznego TELC. |
8 |
7.2 |
BUSINESS ENGLISH |
1 grupa x 10 osób x 60h |
Kurs konwersacyjny z języka angielskiego zawodowego przygotowujący uczestników do pracy w branży i pomyślnego zdania egzaminu zawodowego i maturalnego, ze świadectwem ukończenia kursu. |
9 |
7.3 |
DEUTSCH IM BERUF |
1 grupa x 10 osób x 60h |
Kurs konwersacyjny z języka niemieckiego zawodowego przygotowujący uczestników do pracy w branży, ze świadectwem ukończenia kursu. W programie 3 bloki tematyczne dedykowane słownictwu z branży ekonomicznej, handlowej, hotelarsko-turystycznej. |
10 |
8.1 |
ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE Z MATEMATYKI |
3 grupy x 15 osób x 50h |
Zajęcia przygotowujące do matury na poziomie podstawowym. |
11 |
8.2 |
ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO |
2 grupy x 10 osób x 60h |
Zajęcia dla uczniów klas I-II. Szczegółowa tematyka- zależnie od indywidualnych potrzeb uczestników. |
12 |
8.3 |
ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO |
1 grupa x 10 osób x 60h |
Zajęcia dla uczniów klas I-II. Szczegółowa tematyka- zależnie od indywidualnych potrzeb uczestników. |
13 |
8.4 |
ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO |
3 grupy x 10 osób x 60h |
Zajęcia dla uczniów klas I-II. Szczegółowa tematyka- zależnie od indywidualnych potrzeb uczestników. |
14 |
8.5 |
ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE PRZYGOTOWUJĄCE DO EGZAMINÓW ZAWODOWYCH |
6 gr x 10 osób x 60h |
Dla każdej kwalifikacji objętej egzaminem zawodowym 1 grupa (3 zawody x 2 kwalifikacje). Szczegółowa tematyka zajęć - zależna od konkretnych potrzeb uczestników, w tym tych którzy będą przygotowywać się do powtórnego podejścia do egzaminu (pisemnego bądź praktycznego). |
15 |
9.1 |
KOŁO HOTELARSKO-TURYSTYCZNE ZSHE |
2 grupy x 15 osób x 50h |
Zajęcia dla uczniów kształconych w zawodzie technik hotelarstwa służące wyrównywaniu dysproporcji edukacyjnych. Cel-rozwijanie zainteresowań z zakresu hotelarstwa, turystyki, geografii, historii i pilotażu wycieczek. Tematyka- hotelarstwo, obsługa ruchu turystycznego, geografia turystyczna Polski i Europy-analiza tras i treści na mapach topografii ,przygotowywanie tras imprez turyst.; historia kultury i sztuki-walory wybranych reg. Polski, Europy i świata. |
16 |
9.2 |
SZKOLNY KLUB PRZEDSIĘBIORCZOŚCI |
2 grupy x 15 osób x 30h |
Zajęcia służące wyrównywaniu dysproporcji edukacyjnych (1 gr t.ekonomista,1 gr. t. handlowiec). W programie: warsztaty z przedsiębiorczości „Mój pomysł na biznes” - zajęcia przygotowujące do opracowania profesjonalnego biznes planu własnej działalności; wyjazd edukacyjny; konkurs na najlepszy biznes plan. |
17 |
10.1 |
W GRUPIE ŁATWIEJ |
1 grupa x 16 osób x 70h |
Zajęcia dla uczniów zagrożonych wypadnięciem z systemu edukacji, nie radzących sobie ze stresem. W programie warsztaty DIALOG MOTYWUJĄCY-efektywna metoda, mająca wydobyć wewnętrzną motywację do zmiany. |
18 |
10.2 |
ŻYĆ SKUTECZNIE |
2 grupy x 15 osób x 30h |
Celem warsztatów dla uczniów zagrożonych wykluczeniem z systemu edukacji jest kształtowanie postaw i umiejętności od których zależy sprawne funkcjonowanie w szkole i w życiu dorosłym np. umiejętność planowania, organizowania i oceniania własnego uczenia się, skutecznego komunikowania się w różnych sytuacjach, efektywnego współdziałania w zespole i rozwiązywania problemów w twórczy sposób. |